Saopštenja

15.05.2014. - 00:00

Prljava kampanja dnevnog lista „Blic“.

Beograd, 15. maj 2014. godine – Služba za saradnju sa medijima predsednika Republike ukazuje na činjenicu da već dve godine gotovo bez prestanka traje prljava kampanja dnevnog lista „Blic“ protiv predsednika Republike Srbije Tomislava Nikolića, koja je očigledno samo nastavak, koju je isti taj list vodio protiv njega i u vreme predizborne kampanje 2012. godine, stavljajući se otvoreno na stranu drugog kandidata. O tome svedoči i činjenica da i nakon dve godine nisu našli za shodno da Tomislava Nikolića oslovljavaju adekvatno, kako to dolikuje predsedniku jedne države, već ga u svojim naslovima oslovljavaju sa „Toma“.

Građani Srbije su, tokom prethodne dve godine, mogli da čitaju brojne neistine koje je ovaj „dnevni list“ plasirao, iako je bio obavešten o njihovoj netačnosti. Građani su tako čitali, na primer, o imaginarnom diplomatskom pasošu predsednikove tašte, ali su zato malo mogli da pročitaju o diplomatskim aktivnostima šefa države, zahvaljujući kojima je umnogome popravljen imidž Srbije u svetu. Građani su mogli da nađu i podatke da li su se na proslavi povodom otkrivanja spomenika Nikoli Tesli u Sjedinjenim Američkim Državama jeli ćevapi ili ne, ali nisu mogli da saznaju koliko taj spomenik znači našoj emigraciji u toj zemlji, koja je njegovu izradu i postavljanje i finansirala.

Što je još gore, redakcija dnevnog lista „Blic“ u par navrata je grubo povredila bezbednost predsednika naše države, otkrivajući registarski broj vozila koje on koristi, kao i vreme kada dolazi u zgradu na Andrićevom vencu. Svako ko ima bar malo bezbednosne kulture, a pravi novinari bi to morali da imaju, shvata da se tako nešto jednostavno ne radi.

Danas je dnevni list „Blic“ uputio pitanje Službi za saradnju sa medijima predsednika Republike, koje glasi: ko je predsedniku Srbije poklonio više od dva hektara zemljišta u Bajčetini?
Kao i uvek do sada, odgovorićemo vam na to pitanje: predsednik Rebuplike Tomislav Nikolić je ugovorom o poklonu dobio dva hektara zemljišta od svojih sinova, što je uredno prijavljeno Agenciji za borbu protiv korupcije. Da bi predupredili naslove tipa „O'kle lova?“ ili „Ima se – može se“, predlažemo novinarima „Blica“ da se raspitaju koliko u Bajčetini košta zemljište. Međutim, kako vaša kampanja traje pune dve godine, i ma koliko se mi trudili da vam izađemo u sustret odgovarajući na sva vaša pitanja, zvanične informacije ostaju u drugom planu, a vi plasirate izmišljotine sa ciljem da se omalovaži i diskredituje predsednik države. Vaši pokušaji manipulacije kroz te iste izmišljotine vređaju inteligenciju građana Srbije.

Niko ne spori pravo dnevnom listu „Blic“ da vodi uređivačku politiku kakvu želi i da piše o čemu god želi. To je ono za šta se, između ostalog, i predsednik Nikolić zalagao. Zalagao se i da nikada više ne bude pritisaka na medije, kao što ih je bilo do 2012. godine, što je na sopstvenoj koži on najbolje osetio. Iako će dežurni dušebrižnici verovatno reći da je ovo baš to- pritisak na medije, to uopšte nije namera ovog saopštenja. Namera ovog saopštenja je da se građanima još jednom ukaže ono što već i sami znaju- da u našoj zemlji postoji sloboda medija, koja sa sobom nosi i medije koji pišu tendenciozno i ne libe se da, iz niskih pobuda, iznose i brutalne neistine.

Služba za saradnju sa medijima predsednika Republike, ali i građani Srbije, očekuju od svih medija da budu konstruktivan kritičar vlasti, pa tako i predsednika Republike. Da budu korektivni faktor našeg rada. Da iznose činjenice i konkretne predloge. Sve ono što je dnevni list „Blic“ očigledno zaboravio. Ostaje nam samo da im poželimo svu sreću sa takvom tendencioznom uređivačkom politikom, u kojoj se može naći svašta, samo ne osnovni postulati novinarstva.

Podeli

Pitajte predsednika

Vaša pitanja možete poslati putem pošte na adresu:

GENERALNI SEKRETARIJAT
PREDSEDNIKA REPUBLIKE

(Pitajte predsednika) ulica Andrićev venac 1
11 000 BEOGRAD

Ili putem elektronske pošte:

predstavkegradjana@predsednik.rs

Radi dostavljanja odgovora, molimo Vas da prilikom obraćanja dostavite kontakt podatke (ime, prezime, grad/opština, adresa, imejl adresa/kontakt telefon).